הבלוג איך לתלות מתקן מתח בבית

איך לתלות מתקן מתח בבית

22 ספטמבר, 2021 by

איך לתלות מתקן מתח בבית

מתח  זהו אחד התרגילים הקלים והזמינים ביותר שאפשר לעשות תוך כדי היום שלכם. תוך כמה דקות ותוך מספר סטים מועט את יכולים לעשות לעצמכם אחלה אימון שמפעיל הרבה שרירים בגוף, מחזק אותו ובונה את השרירים בצורה נכונה. היופי במתח הוא היכולת שלכם לעשות את זה בבית ולייצר לעצמכן מתקן מתח פשוט על ידי תלייה של מתח בבית. לא יודעים מה חשוב לדעת לפני? חוששים שזה יהרוס את הקיר? הינה כמה דברים שיעזרו לכם להתקין את מתקן המתח בצורה הטובה ביותר.

הדרך הפשוטה

הדרך הפשוטה ביותר והנכונה ביותר היא לתלות את מתקן המתח על קיר בטון או על רצועת בטון בבית. בפשטות, להבריג את המתקן לקיר ולהשתמש בו כמה שרק תרצו, קיר הבטון יחזיק את המכשיר ולא יעשה לכם בעיות, העניין הוא שלא לכל אחד בבית יש קיר בטון ולכן אנשים מתלבטים מה אפשר לעשות כדי לתלות את מכשיר המתח על קיר בלוקים.

הדרך לתליית מתקן מתח על קיר בלוקים

מכשיר המתח והברגים שלו עלולים ליצור לחץ גדול מידי על הבלוקים ולאורך זמן ממושך הם עלולים להישבר או להתפרק. אך אל דאגה, יש פתרון! בשביל להתקין את מתקן המתח את יכולים להשתמש בלוח עץ או לוח ברזל אותו תחברו בין קיר הבלוקים לבין מתקן המתח.  לוח העץ יפזר את הלחץ של מתקן המתח ויגרום לכך שקיר בלוקים לא יתפרק ולא יספוג את כל הלחץ. ההתקנה הזו די פשוטה אבל אם אתם מרגישים שזה גדול עליכם אתם יכולים גם להזמין טכנאי או חבר מבין בדברים כאלו.

הוראות התקנה בקיר בלוקים

גודל הלוח צריך להיות בין רוחב של כ- 100 ס”מ  ל- 80 ס”מ וברוחב של 50 ס”מ בערך. אני ממליץ להשתמש במתקן המתח  שמתחלק בעצמו ל8 נקודות שונות, קל יחסית למתקנים אחרים ומגיע כבר עם 8 ברגי ג’מבו.

את לוח הברזל תחברו אל הקיר בעזרת 4 חורים בכל פינה של הלוח ו4 חורים במרכזו. סמנו את החורים שאתם רוצים לעשות על הקיר לפי הסימון שעשיתם בלוח הברזל או לוח העץ וקדחו 8 בורגי ג’מבו אל הקיר. אחר כך חברו את לוח הברזל את הברגים וקבעו אותו אל הקיר ולבסוף התקינו את מתקן המתח על הלוח. חשוב שתמצאו לוח עבה יחסית כדי שהברגים של המתח לא יגיעו אל הקיר מצד אחד אך מצד שני יתקבעו חזק ויתנו למתקן המתח את היציבות שהוא צריך.

אם אתם לא רוצים להסבך עם כל ההתקנה הזו אתם יכולים לקנות  מוט מתח משקוף שמתקבע ללא הברגה ושיוצר לחץ לא כל כך גדול על הקיר, או לחלופין לקנות מתקן שלם של מתח מקבילים אם יש לכם מקום בבית. 

לסיכום חשוב לשים לב שאתם לא הורסים לעצמכם את הבית ומשתמשים נכון במתקנים שאתם רוכשים, שימו ל להתקין אותם נכון ולשמור על עצמכם, אימו קל ובהצלחה!