הבלוג מה עדיף- אימון עם משקל גוף או עם משקולות?

מה עדיף- אימון עם משקל גוף או עם משקולות?

22 ספטמבר, 2021 by

מה עדיף- אימון עם משקל גוף או עם משקולות?

שאלה ששואלים אותנו הרבה היא האם אני יכול לבצע אימון איכותי רק עם משקל הגוף שלי וכמה השימוש במוטות ומשקולות ישפר את התוצאות שלי ואת האימון שלי אם בכלל?
בשל הפניות הרבות החלטנו לכתוב מאמר קצר שיעשה לכם קצת סדר בכל הנושא ויעזור לכם להתאים את צורת האימון לרצונות שלכם ולהבין אם כדאי לכם לקנות סט משקולות או לא.

אז איך אימון של חיזוק השרירים בעצם עובד?

כדי להגדיל מסת שריר, צריך להפעיל לחץ מסוים על השריר שיגרום לו למאמץ הולך וגובר שלאחר כמות חזרות מסוימת או כמות כוח שיופעל עליו, השריר יקרע קצת. לאחר שהוא נקרע החלבונים שאתם צורכים בונים אותו מחדש ומאחים את הקרעים כך שהוא נשאר גדול יותר ומתחזק  (לכן ספורטאים צריכים הרבה חלבון). לכן, אתם נדרשים להפעיל לחץ מסוים על השריר שמתבטא בכובד כלשהו.

אז האם משקל הגוף תורם לכך?

בעקרון התשובה היא כן. יש לא מעט תרגילים שאפשר לעשות מבלי להשתמש במשקולות או במשקלים אחרים. למשל, במקום לעשות “בנצ’ פרס” שזהו תרגיל שבו דוחפים כלפי מעלה מוט ברזל עם משקל בשכיבה על הגב, אפשר לעשות שכיבות שמיכה שפועלים על אותם השרירים.

אז למה בעצם צריך בכלל משקולות?

ככל שתעשו יותר אימונים, כך תגדל כמות הלחץ והכוח שאתם תצטרכו להפעיל על השרירים שלכם כדי שהוא יתאמץ ויגדל בסופו של דבר. אם תתאמנו בצורה רצינית, תגיעו מהר מאוד לשלב שבו אותה כמות של חזרות לא מקשה עליכם מספיק ומשקל הגוף שלכם לא כבד כל כך בשביל השרירים שלכם. אתם יכולים להגביר את כמות החזרות אך זה רק יאריך את האימון שלכם יותר מידי וייקח לכם מלא זמן מהיום. משקולות אוניברסליות לדוגמה יוכלו לעזור לכם להגדיל את המאמץ על השרירים ולגרום לאימון שלכם להיות אפקטיבי ומהיר יותר. את אותו האפקט שתקבלו עם משקל הגוף שלכם בשעה, תוכלו להשיג בעשרים דקות עם משקל מתאים.  בנוסף המשקולות יעזרו לכם לדייק את האימון שלכם ולעשות את התנועות בצורה מלאה יותר ונכונה יותר. 

מגוון התרגילים

סט משקולות מתאים ונרחב, יעזור לכם לעשות אימון מגוון יותר ונרחב יותר. אם תקנו סט משקולות עם כמה סוגים של משקלים, תוכלו לעשות תרגילים שונים שלא תוכלו לעשות עם משקל הגוף שלכם בלבד מהסיבה הפשוטה שהוא לא יפעיל מספיק לחץ על הגוף. לדוגמה, אימון יד קידמית יצריך ממכם משקולות, אחרת סתם תרימו את היד מלמטה למעלה שעות מבלי שזה בכלל ישפיע על השריר כמובן. יש המון סוגים של מוטות משקלות וצלחות משקל , אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולבחור את סט המשקולות ואת המוטות המתאימים שלכם

לסיכום אפשר לעשות אימון בלי סט משקולות אך עד רמה די בסיסית של אימון ושל כוח. אם אתם רוצים להתאמן בצורה מקצועית ולשפר את היכולות שלכם, אל תהססו וקנו סט משקולות נרחב שיעשיר את האימון שלכם ויגרום לו להיות יעיל יותר. יש מגוון של סוגי משקולות אצלנו באתר, מוזמנים להסתכל, בהצלחה!

כתבה נוספת בנושא