הבלוג מה ההבדל בין אופני ספינינג לאופני כושר?

מה ההבדל בין אופני ספינינג לאופני כושר?

22 ספטמבר, 2021 by

מה ההבדל בין אופני ספינינג לאופני כושר?

אחרי הסגרים הארוכים של הקורונה, כולנו מבינים שחשוב שתהיה לנו את האפשרות להתאמן בבית בצורה אפקטיבית ונוחה. אחד ממכשירי הכושר הטובים ביותר לבית אלו הן אופני הספינינג ואופני הכושר הבייתים שמאפשרים לכם לעשות אימון איכותי במזגן, בזמן ובנוחות שלכם. יש כמה הבדלים בולטים בין שני סוגי האופניים שכדאי להכיר בכדי להחליט מה כדאי לכם לקנות. 

קצת על אופני ספינינג

כולנו מכירים את אופני הספינינג מהחדרים הגדולים והצבעוניים בחדרי הכושר שבהם יש אימוני ספינינג קשוחים. האופניים האלה פותחו כדי לדמות את התחושה של נסיעה במרוץ ברכיבת כביש, ולכן על אופני הספינינג רוכבים כשהגוף שלכם מוטה קדימה אל הכידון. באופני הספינינג יש כמה סוגים של רפידות המשפרות את יכולת הבלימה של האופניים כמו רפידת עור, רפידת בד ובלימה מגנטית. המנגנון של אופני הספינינג בנוי על חלק שנקרא גלגל תנופה. הגלגל עוזר למתאמן לשנות את מצבי האימון ולדמות רכיבה במשקלים שונים. אופני הספינינג משמשים בעיקר לשם עבודה על שרירי פלג הגוף התחתון ועל הגב, והם יכולים להיות מאוד אינטנסיביים, אך חזקים ויעילים.

קצת על אופני כושר

אופני כושר מדמים רכיבה רגועה יותר שדומה לאופניים רגילות ויומיומיות. הרכיבה תעשה בדרך כלל בישיבה ולרוב האופניים יגיעו עם משענת גב שמפחיתה את העומס ומאפשרת לכם להתאמן לאורך זמן רב יותר ובצורה קלה יותר. ברוב אופני הכושר קיימים בנוסף צגים המאפשרים לכם לשלוט ברמת ההתנגדות של המכשיר ולמדוד את פעימות קצב הלב שלכם. למרות הצגים, יש כמה סוגים של אופני כושר במחירים מאוד זולים כמו ה- TT9004שנמכר עכשיו גם במבצע.

אז מה עדיף?

בסופו של דבר יש לא מעט אופני כושר זולים או אופני ספינינג טובים שיכולים להתאים למתאמנים שונים, אך אם אתם רוצים להשקיע ולקנות מכשיר שיחזיק לכם להרבה זמן ויגרום לכם לבצע אימון אקטיבי אין ספק שעדיף לכם לקנות אופני ספינינג. הם יוציאו ממכם את המירב וישפרו את הכושר שלכם במהירות רבה יותר וביעילות. אמנם יכול להיות שהם יעלו קצת יותר, אבל לטווח הרחוק כל שקל יהיה שווה את זה. 

חשוב- אל תקנו מכשיר יד שנייה

לא משנה באיזה סוג אופניים תבחרו, מומךץ להשקיע באופניים חדשות בגלל שמכשירי יד שנייה בדרך כלל יהיו שחוקים מאוד. אופניים כאלו מכילים רכיבים שנשחקים ומתפקדים בעצימות גבוהה ולכן כנראה שאם תקנו מכשיר יד שנייה הוא לא יחזיק לכם מעמד להרבה זמן. יש אופניים ממש טובות שיכולות להחזיק להרבה שנים ובמחירים טובים כמו ה bispby150 שמכיל גם בוכנה הידרואלית עם קפיץ מתכוונן ומושב אורטופדי.

לסיכום כדאי לחשוב טוב ולבחור בקפידה את המכשיר שלכם ולא להתפשר על איכות ועל ההתאמה לסוג האימון שלכם. בהצלחה, אימון קל!