הבלוג איך לבחור סט משקולות

איך לבחור סט משקולות

22 ספטמבר, 2021 by

איך לבחור סט משקולות

אם אתם רוצים להיכנס לכושר ולא יודעים איך נכון להתקדם ומה צריך לקנות כדי להתחיל לעשות אימוני בית מקצועיים, אין ספק שהדבר הראשון שכדאי לכם לקנות הוא סט משקולות לבית. עם משקולות יד ומשקולות במשקלים של 20 או 10 קילו תוכלו לעשות מגוון רחב מאוד של אימונים שיעבדו גם על שרירי הבטן, גם על שרירי הידיים ואפילו על שרירי הרגליים.

אם אתם רוצים לקנות סט משקולות שיתאים לכם בצורה הטובה ביותר, הינה כמה דברים שכדאי לכם לדעת.

כיצד לבחור את סוג האימון שיתאים לי?

לפני שאתם בוחרים איזה סט משקולות לקנות, חשוב שתחליטו על איזה שרירים אתם רוצים לעבוד. יש מגוון רחב של סוגי אימונים לכן כדאי שתכירו אותם ותבחרו את סוג האימון שיתאים לכם בצורה הטובה ביותר. 

קודם כל, יש אימוני כוח רגילים שבהם עושים כמה חזרות על תרגילים חוזרים בעצימות מתגברת מפעם לפעם. כך תוכלו לייצר לכם כוח פיזי ולעבוד על מסת השרירים שלכם בצורה הדרגתית. זהו האימון הקלאסי ובתוכו תוכלו לשלב כמה סוגים של תרגילים שיעבדו על שרירים שונים בגוף. בשביל לעשות אימון כזה, חשוב לקנות סט משקולות של בין 40 ק”ג עד משקולות של 30 ק”ג משום שלכל שריר בגוף יש משקל שונה שהוא יכול להרים. לכן כדאי לכן לקחת סט משקולות מגוון שיש בו המון סוגים של משקולות שמחוברות עם מוט קצר וצלחות משקל כדי לשחק עם המשקל בהתאם לכל תרגיל.


אימון אחר שאתם יכולים לבחור הוא אימון כוח מתפרץ שמתבצע בעזרת מוט רחב של משקולות ומשקולות גדולות יותר כמו משקולת 20 ק”ג או משקולת 15 ק”ג. באימונים כאלה תוכלו לעשות למשל תרגיל בשם דד-ליפט שבו אתם מרימים את המוט המשקולות ביחד עם משקל גבוהה יחסית בבת חת. כך תשפרו את הכוח המתפרץ שלכם. אימון זה טוב לבניית גב תחתון חזק ולעבודה על שרירי הרגליים. תוכלו לקנות סט משקולות מתאים בקישור הבא.

שיקול אחר יכול להיות נוחות האימון ושינוי המשקלים מאימון לאימון. תוכלו לבחור משקולות שלא מתפרקים כמו משקולות משושה שבאים כמקשה אחת ולעשות איתם שלל אימון. הבעיה במשקולות ידיים אלו היא שבמידה ותתחזקו ותרצו להגדיל את המשקל שאתם משתמשים בו, תצטרכו לקנות משקולות חדשות. אם תקנו סט משקולות ידיים תוכלו להנות מהם לטווח זמן ארוך יותר ולשנות כל פעם את המשקל על ידי שינוי המשקולות הנמצאות על מוט המשקולות.

לסיכום חשוב אנחנו ממליצים לעשות את ההשקעה הקצת יותר גדולה ולקנות סט מלא של משקולות ולא רק סוג מסוים, משום שככה תהנות מגמישות באימונים שלכם ומגוון רחב של תרגילים שיעבדו על מגוון רחב של שרירים. אתם אתם רוצים לקנות סט משקולות או משקולות ידיים מסוימות אתם מוזמנים לפנות אלינו באתר ונעזור לכם לבחור את סוג המשקולת המתאים לכם ביותר, בהצלחה!